Elkészültünk a kredenccel, megkapta a végleges (talán meglepő) színét, és az utolsó simításokat is sikerült majdnem maradéktalanul elvégezni rajta.

Miután végignéztétek a rengeteg melót – az előkészítést és az alapozást – a sorozat befejező részéhez érkeztünk. Végre!

Reméljük, mindenkit kellőképpen elijesztettünk, és látva, tanulva, jól meggondoljátok majd, milyen bútornak is álltok neki. De ha mérlegeltétek és megvan a döntés, akkor hajrá. Mert aztán elég büszke rá az ember, ha megküzdötte.
Mi is eljutottunk a végére, és elég vad lett a végeredmény. Íme:

IMG_8488.jpg

Mesélek egy kicsit erről fináléról.
Volt egy nagyon komoly döccenés, amikor úgy tűnt, a teljes eddigi munka kárba vész. Ugyanis az első réteg piros csíkos lett. Egyszerű Trinát festékről van szó, amit a színe miatt választottam. Klasszikus piros, mint a játékautók. De sajnos nem írják rá, hogy gyakran higítást igényel. A sűrű, krémes festékről a laikus nem gondolja azonnal, hogy éppen csak egy csepp lakkbenzin kell hozzá, és már jó is. 

Így sajnos lefestettem a teljes bútort, és a felületeken meglátszottak az ecset csíkjai. A második körben – 4 különböző festői iskolából összerakva – már ügyesebb voltam. Először is higítottam a cuccot (egy kis dobozhoz egy mokkáskanál lakkbenzin se kell), azután a korábbira csíkokra merőlegesen húztam az ecsetet. Láss csodát, a festék szépen terült és irgalmasan eltüntette a korábbi csíkokat.

Szerencsére még kifogtuk a jó időt, és gyönyörűen meg is száradt kint.
Nem mondom, amikor bevittük, kellett egy kis idő, hogy megszokjuk, radikális volt a változás. De éppen ilyen vidámnak képzeltük el, amikor a színt kiválasztottuk, Emlékeztek? Ilyen volt.

10685042_10152765337783561_451771003_n.jpg

És ilyen lett:

10735678_10152869286858561_1316012504_n.jpg

Hátra volt még a dekorálás. A fekete-fehér konyha miatt adta magát a szín. 
Nagyon szépek a gombjai, amiket nem akartam teljesen eltakarni, ezért csak kevés festés került rájuk.

IMG_8492.jpg

IMG_8498.jpg

A zárcímkék nem voltak különösen szépek, ezeket befestettem. Lakkfilcet és ecsetet használtam.

IMG_8479.jpg

A zsanírokkal még nem vagyok teljesen elégedett, újrafestem majd őket maszkolva (azaz ragasztó szalaggal megjelölve a csík mezőjét, amit száradás után lehet finoman leszedni), de valami ilyesmi lesz az eredmény, csak szebb.
Itt csak ecsetet tudtam használni, de nem vagyok elég rutinos.

IMG_8483.jpg

IMG_8494.jpg

IMG_8499.jpg

IMG_8495.jpg

IMG_8493.jpg

Ilyen lett, vidám lett. Amikor a konyhát tervezgettem, valami ilyesmi vagány berendezésre gondoltam. Lassan összeáll a mi saját változatunk. Mit szóltok hozzá? 

Babarczy Veronika
fotó: Oláh Gergely Máté

Előzmények:
Kegyenc kredenc
Kicsit még zöld, de a miénk