10728871_10152834710713561_1122147225_n.jpg
Mindenképp sikerélmény, hogy finisben a kredenc. Úgy is siker, hogy még nincs kész, sőt, a mai napon éppen hibák is becsúsztak, de nézzük sorjában.

10717487_10152834710693561_1417852224_n.jpg

Legutóbb a csiszolásról tudósítottunk (itt). Az eltelt közel egy hónap alatt, megtörtént a felületi hibák fatapasszal való kijavítása, valamint az alapozás. Az előkészítést illetően, a fenti fotón jól látszanak a fehér foltok, ahol eredetileg kisebb hibák voltak a fában. Ezeket a Progold nevű mélyedéstapasszal tüntettem el, ami száradás után könnyen csiszolható. Mivel a szekrény nincs kitéve komolyabb megpróbáltatásnak, ennél keményebb tapaszra nincs szükség. 

Aztán megérkezett a várva várt festék... 
Évek óta nézegettem az Annie Sloan krétafestékeket, és most végre eljött a nagy találkozás. Többször is lelkesedtem már itt, úh. tudjátok mennyire kedvelem a mészfestéket. Várható volt tehát a gyors barátság ezzel a mész alapú anyaggal. A kredenc külső felületére zománcfestéket terveztem, de a belsőre mindenképpen krétafestéket akartam. A választásban benne volt az is, hogy végre lett alibim – és felületem – megismerkedni Annie áhított termékével.

10719563_10152834710628561_1487451263_n.jpg
Az öreg szekrény belsejét ugyan alaposan kitisztítottam, de arra vágytam, hogy friss, új illata, szép színe legyen. Mivel egyáltalán nem lett volna könnyű belül is megcsiszolni, tökéletes választás volt a krétafesték. Kifejezetten arra fejlesztették ki, hogy könnyen kezelhető, környezetbarát, kreatív alkotáshoz jól használható festék legyen a végeredmény. Ráadásul csiszolni, alapozni sem szükséges a felületet festés előtt. 

Sima fehérhez egy kis Florance-t kevertem, ez a vízzöld árnyalat került a szekrény belsejébe, és ajtók belső felületére. Miután elkészült a kis színmintám, jöhetett a nagyobb mennyiség. 

Az eddigi élményeim alapján a zománcfestékekkel volt a legnehezebb dolgom, a vizes bázisúakkal egy fokkal könnyebb (tudjátok, ezeket lehet vízzel higítani, de később nem lemosható). Az Annie Sloan ezeknél sokkal jobb anyag. 

Nem akarok ódákat zengeni, de fogok.
Megérte várni, és kivárni, hogy megérkezzen a festékszállítmány! Utoljára gyerekkorom önfeledt mázolásait élveztem ennyire. A krétafestékkel könnyen, lazán lehetett dolgozni, elfelejtve minden perfekcionista izét arról, hogy kell kinéznie egy festett felületnek. Mert akárhogy csináltam, végül jól nézett ki.
Szépen terül, könnyen elsimíthatod a korábban már lekent felületet újra, ha észreveszed a hibát. Ugyanezt pl. a zománcfestékkel nem teheted meg. Továbbá jó illata van és gyorsan szárad.

10726828_10152834710623561_749025806_n.jpg

És, ami nem utolsó szempont: baromi gyorsan lehetett vele haladni. Sajnos nem néztem az időt, de meglehetősen gyors tempóban készült el a szekrénybelső, a fiók, az ajtók belső felületei, és számtalan polc. 
Végre picit azt érzetem, hogy kezd beérni a számtalan csiszolással és tapasztással eltöltött óra gyümölcse.
(A nyitóképen a jobb oldali részek készültek el, jól látszik a kontraszt.)

Az ismert festékektől eltérően van még egy munkafázis, ami hozzátartozik a felület a végső fixálásához, ez pedig a vaxolás. Ami nem más, mint egy másik jó illatú anyag alapos bedörzsölése a megszáradt festett felületbe. "Mintha a kezedet krémeznéd" – mondta nekem Enikő, a festék hazai forgalmazója, amikor telefonon elmondta az eljárást. Jól bekentem a felülteimet, majd egy tiszta, puha ruhával áttöröltem. Kellemes tapintású lett, és így már nem sérülékeny a felületem.

Itt szeretném felhívni a figyelmet, hogy jól gondoljátok meg, milyen bútornak álltok neki házilag, mert meglehetősen nagy meló ahhoz, hogy valami hitvány darabbal bajlódjatok. Ez a szegény kredenc is határeset, a munkaórák számát tekintve. No, de hamarosan elkészül a döccenések ellenére is, és ez a lényeg. 

Az eddigi számos munkaóra gyümölcse tehát: régi festék leégetve, felület lecsiszolva, a belsők lefestve, a külső felületek alapozva. itt tartunk. Folytatás igen hamar következik!

Babarczy Veronika
fotó: Oláh Gergely Máté

10733409_10152834710608561_1625350915_n.jpg

Annie Sloan festéket itt rendelhetsz: anniesloan.hu
Sok-sok tapasztalatot pedig itt olvashatsz a festékről.

Előzmények:
Kegyenc kredenc
A folytatás:
A munka gyümölcse, azaz Ferrari a konyhánkban