Kissé elcsépelt a mondás: a karácsony a szeretet ünnepe. Én abban a kiváltságos helyzetben vagyok, hogy a családunk az év minden napján a szeretet ölében ül, így nálunk az ünnepek a finomabbnál finomabb ételek elfogyasztásáról szólnak.

Mindenkinek megvan a maga kis feladata: a fa felállítása, az aszalt szilvával töltött pulykamell panírozása, és a sütemények felsorakoztatása. Igen, ez utóbbi most már évek óta az én kiváltságom. Nem egyszerű, mert a sok kis turpissággal, amit belecsempésztem egy-egy desszertbe, teljesen elkényeztettem a szüleim. Talán három éve esett meg, hogy a szaloncukor beszerzését átvállaltam. Akkor gondoltam egyet és kiegészítettem néhány saját készítésű bonbonnal. Mostanra ott tartunk, hogy nem vihetek haza szaloncukrot, csak bonbonokat. Már hallom is anyukám ricsajozását, ahogy apukámat „ostorozza”: „Gyuri, ne kapkodd már be olyan gyorsan azokat a bonbonokat! És különben is, ne csak azt edd, nekem is az ízlik a legjobban, és nem marad, mert mind befalod.” Persze, ezeknek a civakodásoknak mindig nevetés a vége. Hatalmas nevetés.

Nevessetek Ti is nagyon sokat! Áldott karácsonyt!

IMG_7818.JPG

IMG_5810.JPG A fotón látható bonbon-csodák: tört mogyorós, aszalt szilvás, chilis, diós-karamelles, valamint zöld színű csoki korongból készült, házi marcipános (darált mandula, porcukor, narancshéj)


Ha kedvet kaptatok a házi bonbon készítéshez, íme egy végtelenül egyszerű recept, amivel az első sikereimet arattam:

Hozzávalók: tisztított mandula, aszalt szilva, esetleg rum, étcsokoládé (vagy más, ízlés szerint)

Ha felnőtteknek készítjük, és már nincs időnk napokra rumba áztatni az aszalt szilvát, a last minute megoldás az, amikor forró vízbe öntünk rumot ízlés szerint, és ebbe áznak a szilvák. Az egész folyadékmennyiség annyi legyen, hogy ellepje őket.

Ha szépen megdagadtak, megtöltjük a szilvákat a mandulával. A csokoládét kis darabokra vágjuk és a ¾ részét, gőzön megolvasztjuk, a maradékot pedig a gőzről levéve hozzákeverjük. Ez afféle házi temperálás, hogy szép fényes legyen a csoki. A szilvákat villára tűzve vagy kiskanállal csokiba mártjuk, majd fólián hagyjuk megdermedni. Egy saját készítésű dobozban garantáltam sikeres meglepetés!

                                                                                                                                                     Bódis Orsi

Fotó: a Szerző