Drága Olvasók,

komolyan restellem, hogy sikerült átcsúsznom a boldog újévbe, és nem voltam képes az ünnep előtt közreadni a jó kis ötletet, amit megígértem. Pedig alig kellett valami a befejezéshez... De legalább Vízkeresztre! Abban bízom, hogy most is hasznosnak találjátok az ötletet, hiszen a téli napok még jó darabig eltartanak.

A kis kivilágított házikók otthonosságot, meghittséget sugároznak, a pislákoló narancsos fények vonzzák a tekintetet és békés hangulatot teremtenek. Ilyenkor télen különösen vágyunk a fényre, melegségre és szívesen vesszük körül magunkat olyan dekorációval, amely fénnyekkel díszít. 

mecseshaz_feher.png

Kis házakat magunk is készíthetünk, különböző nehézségi fokozatokban. A fotón látható változat nagyon egyszerű sablonból kihajtogatható.

Hozzávalók

  • kartonpapír (vastagság tetszés szerint, pl. egy átlagos névjegykártya cc. 300 gr-os műnyomóra készül)
  • olló/sniccer
  • ragasztó
  • égősor
  • pauszpapír

A házak magassága is tetszőleges. Érdemes előzetesen egy használt papírlapból kihajtogatni egy próbamodellt, hogy eldönthessük, mekkora legyen a ház. Véleményem szerint több kisebb szebben mutat, és a papírnak is jobb úgy a tartása, ha kisebb felületekben gondolkozunk.

Az íves ablakos oldal a ház frontja, a másik, a kis egérlyukkal (=égősor vezetékének helye) a hátoldal. A szürke felületek a ragsztandó részek. Az ablakokat érdemes sniccerrel kivágni, de, ha valaki nem szereti használni, középen lyukassza ki a kartont, és ollóval haladjon a kontúrok felé.

alaprajz.jpgA Nem Art Decor karácsonyi Pinterest albumában több kedves ötletet is kigyűjtöttem, amiből válogathattok.

Használt, kimosott tetra pak dobozokból készült az alábbi mécsestartó házsor, amely tetszőleges hosszúságúra bővíthető. A műanyag csavaros kiöntőket körülvágtam sniccerrel és eltávolítottam - ezen át szellőznek a házikók. A házfalakra különböző ablak és ajtónyílásokat vágtam sniccerrel és körömollóval. Némelyik nyitható, másokat teljesen körbevágtam. Az ajtók elé itt-ott lépcsők és korlátok is kerültek, amit nylonharisnya félretett merevítő kartonjából vágtam ki, hogy hangulatosabb legyen a sziluett. A hátoldalakra nagyobb nyílásokat vágtam, hogy beférjenek a mécsesek. Ezen tudtam behelyezni a pauszpapírt - előzetesen bekentem ragasztóval a kartondoboz belsejét két csíkban, és száradásig odaszorítottam a pausz lapot -, hogy szépen szórja a mécsesek fényét.

4_1.jpg

3_1.jpg

Végül dekor krémfestékkel különböző színűre festettem a dobozaimat két rétegben, majd a nyílások köré kontúrt festettem. Utóbbi elmaradhat, de így napközben is vidámabb látványt nyújtanak. A házsor akár egyszínű is lehet, ugyanolyan jól mutat. 
A házsorkészítést gyerkekkel is kipróbálhatjátok! Akár a fenti hajtogatóst, akár a tetra pakot. Sőt könnyedén kitalálhattok új, saját házsort, és, akár egy egész várost. Jó szóralkozást, bensőséges fényeket kívánok!

Babarczy Veronika