Fél lábbal még kint, de félig már bent - a londoni lakásvásárlás eddigi izgalmait egy egész kis sorozatban követhettétek Kiss-Takács Kati tollából. A tervezgetés jó ideje zajlik, és lassan elérkezik a megvalósítás ideje is. Ami ugye nem éri váratlanul azt, aki rendesen felkészül, és mindent, de mindent átgondol. A mottó: tanuljunk mások hibájából, de ne higgyük, hogy nekünk nem lesznek! Akkor ugyan kitől tanulnának mások?!

Idestova 12 hete annak, hogy ajánlatunkat a tulaj elfogadta. Lassan három hónapja őrölnek az ügyvédek malmai. Jönnek, mennek a levelek, felváltva hívom az ügynököt és az ügyvédeket. Még mindig nem a miénk a lakás. Addig, amíg az eladó és a mi aláírásunk nem szerepel a szerződésen, addig a jelenlegi tulaj bármikor elállhat az ügylettől, de mi is letehetünk vásárlási szándékunkról.

Nagy Britanniában nem létezik a foglaló kifejezés, tehát hiába megy a hercehurca ilyen régóta, még mindig előfordulhat, hogy nem lesz az egészből semmi.
Biztatásképpen hetek óta azt hallgatjuk, hogy nemsokára. Úgy érzem magam, mint egy kisgyerek aki már júliusban a Jézuskát várja és a szülei csak egy sokat sejtető ’nemsokára’ szóval próbálják kikerülni a konkrét választ. Senki nem tud semmit, viszont pár nappal ezelőtt az albérletünket felmondtam. Elviekben hat hét van hátra, de a tulaj szerencsére nyitottnak mutatkozik, hogy előbb költözzünk, és ne kelljen albérletet és hitelt is fizetnünk párhuzamosan.

Az új lakásra vonatkozóan nagyon sok ötletem van, amit szeretnék megvalósítani, de ezek közül sajnos sokat egyből, vagy alapos utánajárás után kell elvetni. Az egyik ilyen dolog a padlólámpa. Kitaláltam, hogy leendő lakásunk folyosóján nemcsak a plafonon, de a padlón is legyen világítás. Olyan lámpatestek kellenek, amelyek falba építhetők, és kifejezetten a padló felé irányítják a fényt. Léteznek egészen nagyok, de az én fantáziámat a kisebbek mozgatták meg. Halogén és LED izzókkal kaphatók, különböző színhőmérsékletekben és átmérőben. Elképzeléseim szerint külön villanykapcsolóval lehetne üzemeltetni, hogy este hangulatos fényt adjon, vagy éjszaka ne kelljen fényárban úsztatni az előszobát egy pohár víz miatt.

Aztán kiderült, hogy ezeknek a pici lámpáknak körülbelül 5-7cm mélyedésük van, vagyis nagy a veszély hogy a vékony falat átfúrjuk. Léteznek sekélyebb alappal rendelkező padlólámpák, de ezek kifejezetten járólapba vagy parkettába építhetők. Utóbbiak olcsóbbak, viszont a fényüket egyáltalán nem lehet irányítani.

Még mindig nem adtam fel. Lámpaüzleteket kerestem fel és élénken gesztikuláltam, blokkok hátuljára rajzoltam, hogy mit akarok. Néhol megértettek, és javasoltak más, egyszerűbb megoldásokat is, de sehol sem tudtak pont olyat adni, amit elképzeltem.

Ez elkeserített. Amikor a leendő lakában tett legutóbbi látogatásunkkor észrevettem, hogy a radiátor és annak csövei is végigfutnak a folyosón, végleg letettem róla. De az ötletet jónak tartom és hátha  a cikkel sikerült is valakinek továbbadnom…

A legfrissebb hírek itt!

*korábbi cikkek a témában:
Vigyázz, kész, Lakás! 1.
Vigyázz, kész, Lakás! 2.
Vigyázz, kész, Lakás! 3.
Londoni lakásmese 4.