img_7007.jpg

Igazi fordulópont. amikor egy lakásfelújítás a festéshez ér. A tervezés, és a rengeteg koszos munka után végre egy olyan fázis kezdődik el, amikor napról-napra láthatványosan szépül minden. Innentől már sétagalopp.... ideális esetben.

Átlagosak a fényviszonyok, olyan megoldáson gondolkoztam, ami ebből az adottságból előnyt kovácsol. Nem akartam nagyon behúzni, azaz színnel besötétíteni, de arra hivatkozva unalmasan fehéren hagyni sem, azzai az indokkal, hogy nem úszik folyton fényárban a lakás. Így egy olyan ötletnél kötöttem ki, ami is-is: van is szín, meg nem is sötétít. A nappali kivételével minden helyiségbe került egy szín-fülke, amelyet az ablakok határoztak meg. Az alábbi fotón is hasonló megoldást alkalmaztak.

fal_7.jpg

Dolgozószoba

A legvilágosabb helyiségbe tetszetős pasztell szürkés zöldet választottam, nem erős, nem túl mély tónusban. Az volt a cél, hogy szép légies legyen majd a hatása. Itt egyáltalán nem kellett tartani a fényviszonyok miatt, funkciója szerint mégis itt a legfontosabb, hogy jók legyenek a fények. 

img_6992.jpg

 

Nappali, konyha

A konyha és a nappali egyterű elhelyezkedése miatt meghatározó volt, hogy az egybenyitott helyiségek színben, dizájnban egységesek legyenek, szép látványt nyújtsanak. Itt délután van fény, ezért napközben nem árt, ha minél optimálisabb színválasztás erősíti a fényeket. 

Ide nem akartam a falakra színt, de a fehér önmagában semmiképp nem volt vonzó. Régóta terveztem, most itt volt az alkalom kísérletezni: ki akartam próbálni a beltéri vakolatot. Ilyesmi mintákat nézegettem előtte:

A festő nagy partner volt ebben, szívesen velem tartott, és egy gipszkarton táblán próbálgattuk a saját felületi megoldásainkat. Az egész folyamatban ötletadó volt az egyik kedvenc budapesti templomom is, amely kétségkívül megihletett. Instagramon megosztottam róla fotókat. 

A konyháról nem volt nehéz dönteni. Az volt a cél, hogy fehérben tartsam, ismét csempe nélkül terveztem, és lemosható festék mellett döntöttem.

Fürdőszoba

Ide szintúgy a lemosható lett. Régóta ki akartam próbálni ezt a felületi megoldást fürdőben is. A Duluxtól választottam az eddigiekhez – szerintem – szépen kapcsolódó árnyalatot. Erről bővebben később!

img_20190218_111940.jpg

Hálószoba

Némiképp kivétel lett a hálószoba és az oda vezető kis folyosó, plusz a wc, ahova sötétebb árnyalat került. Egyrészt a hálószoba csak a reggeli órákban kap napot, onnantól pedig majdnem mindegy neki, milyenek a fényviszonyok, hisz a napközbeni használat minimális. Annyira viszont nem lett sötét, hogy a ruhák színét ne lehessen látni! Itt a döntő hatást egy nagyon régi pöttyös pokróc tette rám, amit 20 éve használok és szeretek. 

Hamarosan megmutatom a részleteket is, melyik szín hogy fest a falon. Előtte viszont hátra van egy aljazatkiegyenlítés, ami egy baromi látványos akció volt. Ezzel folytatom nemsokára.

Babarczy Veronika