Egy hangulatos kis fényjárta lakás átalakításán gondolkodunk éppen. Egyetlen pontja van csak, ahol nincs természetes fény, ez pedig a fürdőszobája.

Eleinte üvegajtón, esetleg más helyiség felé való ablaknyitáson gondolkoztam, de aztán beugrott a megoldás: mivel tetőtér alatti helységről van szó, fölülről kéne megvilágítani. 

furdo_feny5.jpg

Elkezdtem keresgélni,és egy remek dologra akadtam: egy okos kalkulátorra a Velux honlapján, ahol megadva a paramétereket – tájolás, tető hajlásszöge, magassága, helység típusa kiszámolhattam a szükséges fénycsatorna hosszát és árát, megtudtam, milyen fényviszonyaim lennének, napsütésben, de még borús idő esetén is, és milyen megtakarításom. 

velux_fnycsatorna-6_27222530710_o.jpg

velux_fnycsatorna-4_27222530890_o.jpg

Igaz, egy ilyen fénycsatorna nem két fillér, de olyan minőségi változást jelent a korábban ablaktalan helységben, hogy komolyan megfontolandó, ha az ember hosszú távra tervez. Értem itt azt is, hogy nagyon komoly megtakarítást is jelent. Jobban utána kutatva kiderült, hogy egy 25 cm átmérőjű fénycsatorna bekerülési költsége például 4-5 év alatt megtérül.

Bár a fürdőszoba használat nagy fényigénnyel bír, de, ha csak egy percre lépünk be, mert keresünk valamit, ott maradt például a parfüm, nem kell villanyt kapcsolni, hogy megkeressük. A napközben végzendő tevékenységek nagy részéhez éppen elegendő az a fény, amit a fénycsatorna beenged.

velux_fnycsatorna-10_26911939003_o.jpg

Egy szó mint száz, teljesen beleszerettem ebbe a megoldásba. Már csak azon kell drukkolni, a szigorú büdzsé megengedje, hogy éljünk ezzel a csuda jó kis megoldással.

Természetesen majd mutatom az eredményt, ami persze így is, úgy is nagyon szép lesz.

Babarczy Veronika