Gyönyörű napsütéses nyár végi napon érkezett meg hozzánk A Szőnyeg. Olyan tekintélyes méretű ugyanis (355x240) és olyan motívumokkal bír, hogy uralja majd a nappalit. A színei ilyesmik:

img_20150811_180958.jpg

Egy villaház kiárusításának képeit nézegettem, amikor kiszúrtam. A ház átadása miatt mindennek gyorsan mennie kellett. Mi 10.000 Ft-ért hoztuk el ezt az izgalmas darabot. 

Bevallom, korábban nem ilyet képzeltem a nappalinkba, bár az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy másmilyent se nagyon. A férjemet egyáltalán nem izgatta a szőnyegkérdés, szerinte nem kell, mert szép a parketta. Én viszont ezúttal szerettem volna megtalálni egy ideillő, merészebb, szokatlanabb, különleges darabot, eközben pedig teljesen tanácstalanul nézegettem a nagyon-nagyon különböző típusokat. És persze azok tetszettek meg, amik horror áron vannak, főleg külföldi oldalakon. Aztán kiszúrtam ezt a darabot, és mindketten kíváncsiak lettünk rá. 

Több fotót is kaptunk róla, mire eldöntöttük, hogy elmegyünk érte. A helyszínen kicsit sötétebb volt, mint az előzetes fotókon és én már-már meginogtam, de a férjemnek nagyon tetszett, úh. velünk jött. A zöld színei szépen passzolnak a fiókos szekrényünkhöz, de a kékre sem lesz nehéz hangolnunk.

Az első dolgunk az volt, hogy egy kényelmesebb utcai kerítésre átdobva valamelyest kiporoljuk. Elképzelhetetlen mennyiségű por volt benne. (A férjem szerint a címet nyugodtan át lehetne írni: "Megtisztítottuk, megláttuk, megszerettük"-re...). A színét az alábbi telefonos fotó kevésbé mutatja, az erős nap miatt.   

keritesen.jpg

Aztán elmentem a török Szőnyegszakértő úrhoz a Keleti Károly utcába, hogy megérdeklődjem, mit is kell tudni az új szerzeményünkről. Ő tradicionális szőnyegek javításával foglalkozik és mindent tud róluk.
Kiderült, hogy a 1900-as évek elejétől Brüsszelben gyártották ezeket a perzsa jellegű, de európai motívumokkal elkészített gépi perzsákat, természetesen gyapjúból. 

A karbantartásuk külön tudomány, viszont a szocializmusban ehhez nem értett senki. Ahhoz képest, hogy a por igencsak árt a gyapjú szőnyegeknek, a miénk egészen jó állapotban megúszta. Mindösszesen egy kis szegélyjavításra szorul csak.

img_20150811_182101_1.jpg
A tisztításról
A szolgáltatás telefonon megrendelhető. Elszállítás előtt 3 nappal alaposan be kell permetezni  a szőnyeg hátulját textilöblítős vízzel. Épp csak kicsit kell hígítani az öblítőt. Majd össze kell tekerni és várni, hogy érte jöjjenek.
A spriccelés azért szükséges, mert a hátoldalon található kenderszálak felpuhulnak, és így nem töredeznek meg a tisztítás során. Külön szolgáltatásként a legtöbb helyen szegést is lehet kérni.

Alig várjuk, hogy elvigyék végre a Biedermeier szekrényt tőlünk, amit csak ideiglenesen fogadtunk be, családilag, jófejségből, és jöhet is a tisztítás! 


Babarczy Veronika