64_fiokos_szekreny-6388.jpg

Tovább tartott a felújítása, mint a lakáskeresésünk a felújítással és a beköltözéssel együtt. Rohadt sok meló volt vele. Cipeltük ide-oda, miközben dög nehéz. Ráadásnak ott volt a 64 fogantyú...

Amikor maga a fiókos szekrény elkészült (írtunk róla itt és itt) mégegyszer annyi meló volt a fogantyúk felújítása, és még brutálisabb, mint az addigi, pedig a homokfúvás sem volt piskóta. Vegyszeres maratás, kraccolás (=csiszológépre szerelt fémkefével történő tisztítás), polírozás következett, hogy leszedjük róluk a kátrány szerű ősrégi festéket.

Mivel sokáig nem adtam föl, hogy bronzoztassam, jó sok kört futottam azzal is, de persze már senki sem foglalkozik ilyesmivel. (Ne szóljatok, ha mégis, mert megüt a guta!) Mire erre a felismerésre eljutottam, némely darabon már felütötte a fejét a vakrozsda. 
Kaptam recepteket házi készítésű masszához is, végül egy kemikáliát választottam, a WD-40 ápoló és kenőanyagot, ezzel fújtam be őket. Végre készen álltak a szerelésre.

64_fiokos_szekreny-6378.jpg

Csakhogy hátra volt még a csavarozás: 64x4(!) lencsefejű csavart kellett betekerni. Utólag azt gondolom, ez eléggé elrettentő volt ahhoz, hogy halogattam a dolgot. Mígnem egy zseniális segítség érkezett a már említett Makita demo csomagban: A Csavarbehajtó *. Hát, ez a csuda kis gép megmentette az életemet. 

64_fiokos_szekreny-6384.jpg
Valami gyönyörűség volt vele dolgozni. A csiszolót egy időre ki is ütötte a nyeregből...
- Könnyű.
- Gyors, de tud nagyon-nagyon lassú is lenni.
- Ettől még erős.
- És ami az én szempontomból a legfontosabb volt: boldogult a lencsefejűekkel.

64_fiokos_szekreny-6403.jpg
A fogantyúkat korábban is lencsefejű csavarokkal rögzítették, de szinte szétmarcangoltuk őket, hogy egyáltalán el tudjuk távolítani. A mostani újak viszont gyönyörűen bírták, a géppel együtt: a 256 betekerésből egynek roncsolódott a feje, a többi pöpec módon működött. és gyönyörűek! Arra is figyeltem – ha már ilyen felszereléssel dolgozik az ember –, hogy a csavarok mind szépen vízszintes núttal legyenek betekerve. 

Amikor mindez VÉGRE elkészült, az eddigi horrort egy csapásra elfeledtük, mert annyira jó a végeredmény. Az egyik legsikeresebb recycling melónk is. Derék munka volt! Figyelitek, hogy haladunk az elmaradásokkal?

Babarczy Veronika

* Gyári adatok: Makita DF332D Akkumulátoros fúró-csavarbehajtó