1_1.jpg
Idén még nem volt havunk, egyelőre elmaradtak a hópelyhek. Ennek ellenére mégis valahogy hozzátartoznak a karácsonyhoz. Ha nincsenek, mi magunk készítjük el őket.

zold_uveg.jpg

Bár itt rögtön megjegyzem, hogy nálunk elég visszafogott a karácsonyi dekoráció. Talán ez is, mint annyi minden, a szülői házban gyökerezik: gyerekkoromban nálunk a karácsonyfa és az ünnepi asztal tette nagyon széppé a karácsonyt, a házat ezen felül nem díszítettük.

Mivel a férjemmel mindketten jobban szeretjük a természetes dekorációt, így a karácsonyfánk sem trendi. Évről-évre felkerülnek rá az arany és zöld díszeink: arany tobozok, kicsi piros gömbök, piros girland (egyszer az ikeában találtunk egy nagyon helyeset), régi csiptetőkben gyertyák, a fa tetejére pedig egy nagyon régi angyal. 

A fa alatt antik gipszfigurák: a Szentcsalád. Néha szívesen variálnék picit, de lassan rájöttem, hogy nagyon jó ez így. Gyerekkororunkban is az volt az ünnepben a szép, hogy voltak állandó elemei is. Minden évben megcsodáltuk a régi, cukorba forgatott üvegdíszeket, üvegtobozokat, régi képeslapokat, amiket rokonok sok-sok éve írtak (ezek a díszek dobozában várták, hogy újra és újra, hogy elolvassuk őket, karácsonykor).

A mi lakásdekorációnk is évről-évre hasonló: szedek egy hatalmas köteg borostyánt és abból készítek koszorúkat és "girlandokat" a falra, ráakasztva a férjem nagymamája által horgolt hópelyheket. Az ajtónkra már Advent elején felkerült egy nagy fagyöngy csokor, amit vidéken járva szedtünk magunknak egy fáról.
Az adventi koszorú a karácsonyi vacsorakor is asztalon marad. A lakásban nagyon sok mécses ég, és régi üvegekben mindenütt gyertyák. 

Idén annyi újítás lesz, hogy hópehelygyártásba kezdtem.  

pihe.jpg
Lehet, hogy nektek is volt óvodában hópehelyvágás "órátok", az alapok nálam onnan vannak. Konkrét mintákra nem emlékeztem, de, amikor körbenézegettem, nagyon szépeket találtam. 

cut-outs-folded.jpgMelléjük mindenre kiterjedő leírásokat, hajtogatásról, vágásról. Úgyhogy néhány napja beindult a hópehelygyártás, más ajándékos-, készülődős projektekkel párhuzamban. 
A4-es lapot vettem alapul, amit 21x21-es négyzetre vágtam – de van, aki muffin papírt, vagy vékony selyempapírt használ. A négyzetemet vagy hat ágú, vagy nyolc ágú pihék hajtogatására lehet majd használni. 

3.jpg
Igyekeztem olyanokat választani, amelyek a valódi hópelyhek kristályos szerkezetére emlékeztetnek. Az elsőknél előfordult, hogy átvágtam a közepüket, mert ahhoz tűpontos hajtás kell, hogy ez ne történjen meg. Egy-két próbavágás után belejön az ember, és már nem is szükséges felrajzolni a mintát. Érdemes elsőre könnyebbeket választani – a hat karúak például könnyebbek, kevesebb a papírréteg is, amit át kell vágni –, hogy legyen sikerélmény, utána mehetnek a bonyolultabb minták, amit kedvére variálhat az alkotó. 
Az elkészült pelyheket a fönti fotón láthatóhoz hasonlóan lelógatom majd, kifeszített damilokról. Sajnos olyan sok nem készül, mint a képen látható dekoráció, de azért szép lesz. 

4.jpg

Összegyűjtöttem nektek néhány mintát a pinteresten, amelyekkel én is próbálkoztam, vannak köztük letülthetők is, a Nem Art Decor karácsonyi albumában, hátha kedvet kaptok ehhez az egyszerű, de látványos díszítéshez.

Jó készülődést kívánunk mindnyájatoknak!

Babarczy Veronika


fotó: google, Elle Decor, pinterest.com