Sokat morfondíroztam az ünnepek idején, hogyan kapcsolódhatnék be gondolataimmal a húsvét-várásba a blogon*. Tudtam, hogy nem készítek dekorációt, s azt is tudtam, hogy nem használom a sütőt.

A megújulás jutott ismét eszembe, amit a pihenésben és az édesanyámmal tervezett vasárnapi miselátogatásban láttam. Így pénteken délután hazaindultam munkából, önfeledten, vágyakozva, hogy leülhessek, lenyugodhassak végre, s önző módon csak magammal foglalkozzam.
De nem fordult a kulcs a zárban, és mikor lenyomtam a kilincset, észleltem, nyitva van az ajtó. Egy gyors szívroham, majd a felismerés: megy a mosógép. A következő pillanatban pedig előlépett a párom a konyhából. Tessék?! Tudjátok, épp Franciaországban dolgozik. Az ünnepekre viszont hazajött, amit végig titokban tartott, hogy meglepjen. Sikerült! Az öröm, az ölelés már rég nem volt ilyen mértékű, amiből pillanatok alatt kirántott az a felismerés, hogy se vacsora, se sütemény nincs a hűtőben.

Persze a vacsora a meglepetés része volt. Ideális „betörő”! 

20140427_140241.jpgDe a sütés nem maradhat el, mert valahol ez az a bizonyos szeretet-fokmérőm. A keddi visszautazásra összeraktam egy gyümölcskenyeret. A bejglihez hasonlóan méltatlanul kevésszer kerül az asztalunkra. Pedig annyira egyszerű, könnyen elkészíthető és variálható. És finom! Az alapreceptet írom, amit bármivel, tényleg bármivel variálhattok! Bevallom, nekem az utóbbi időben az aszalt eper és gyömbér, csoki hármasa az, ami elégedett mosolyt csal az arcomra.

És itt szeretném megköszönni az érintetteknek a közreműködést a lakás bevételében!

A recept pedig:

  1. 150 g vajat keverjünk habosra 70 g porcukorral, majd egyesével adjuk hozzá a 6 db tojás sárgáját.
  2. A 6 db tojásfehérjét verjük kemény habbá 120 g kristálycukorral. Majd óvatosan, apránként adagolva adjuk a vajas elegyhez.
  3. Reszeljünk bele citromhéjat, kerüljön bele vanília is!
  4. Óvatosan forgassuk bele a 150 g átszitált lisztet, és a kis darabokra szeletelt aszalványokat: mazsola, barack, szilva, eper, gyömbér, mangó, nem sorolom a lehetőségeket. Tegyünk bele diót is (vagy mogyorót, mandulát, pisztáciát, pekándiót…) és csokit!
  5. 160 fokra előmelegített sütőben, sütőpapírral kibélelt őzgerincformában kb. 45 percig süssük!


Bódis Orsi

*Az, hogy a cikk kissé megkésve kerül ki, teljességgel a szerkesztő hibája. (a Szerk.)