2.jpg

Az első karamell élményem Anyukám konyhájából való, mint annyi más íz csodálatos felfedezése is. Néha reggelentre karamellás tejjel kényeztetett. Mindig nagyon boldog voltam, ha kipróbáltunk újdonságokat, vagy, ha valami bolti termékről kiderült, hogy otthon is elkészíthető.

5.jpg

Felejthetetlen karamell élményem volt a lengyel krówka is. Amikor kint jártunk osztálykiránudáson, 2 kg-t pusztítottam el 1 nap alatt. Az egy időre elég is volt...

Nemrégiben megakadt a szemem a Joanne Harris Lassú tejkaramell öntetén. A neve fogott meg, azt hiszem. És az a lényeges dolog, hogy a recept 3 soros. Biztosan ismeritek ezt az őrült nőt! Már abból is lehet tudni, tényleg őrült, hogy francia létére Angliába(!) költözött egy férj miatt. Továbbá ő írta a Csokoládé c. könyvet, amiből egy jó kis film készült. 
Nagyon kedvelem a szakácskönyvét, és sok mindent megcsináltam már belőle, de pusztán inspirálódni, nézegetni is szeretem. Laza, franciás.

1.jpg

A fent említett receptet a szerző akkor ajánlja, "amikor úgy érezzük, a fagyi nem elég". Ha marad valamennyi, írja, és itt kezdődött a számomra érdekes rész, béleljünk ki egy tepsit sütőpapírral és öntsük bele az öntetet. Hűtsük le, vágjuk négyzetekre és kész is a puha, krémes tejkaramella.

Fakanalat ragadtam és az alábbiak szerint megtöltöttem a lakást a karamellillattal:

Lassú tejkaramell öntet

Hozzávalók: 500 g cukor, 10 g vaj, 400 g sűrített konzervtej, 75 ml tej (2 tubus sűrített tejet vettem és kicsivel több vajat tettem bele)

Mindezeket mérjük ki egy nehéz aljú edénybe és főzzük nagyon alacsony lángon, amíg a cukor elolvad, folyamatosan kevergetve. Fontos, hogy folyamatosan – szól az intelem! Lassan forraljuk föl és 20 percig főzzük. Elvileg melegen tállaljuk, vaníliafagyival.
Vagy...
A fenti instrukció szerint öntsük a masszát szaporán sütőpapírral bélelt tepsibe (előre oda kell készíteni!) – tényleg gyorsan kell dolgozni, mert nagyon gyorsan köt az anyag. Ráadásul életveszélyesen forró, vigyázat! Négyszögeletes alakúra és egyenletes vastagságúra kenjük a papíron, majd, ha egy kicsit megszikkad, máris megjelölhetők a sorok, hogy szépen törjön majd.

Ha ez elmaradna, akkor se jó vágni, inkább csak karcoljuk meg a sorokat és a késsel való jelölés mentén szépen törik. A vágástól viszont nem szépen.

Szerintem kiváló ajándákötlet, de a próbálgatáshoz is jó étvágyat kívánok! Ha ízlik az eredmény, onnantól mindenféle más módon is készíthettek karamelles ajándékot. Keresőszó: caramel making.

Babarczy Veronika