sarga2.jpg

 

Nem tudom, ki hogy van vele, de én nem szeretem a hűtőt, mint használati tárgyat. Azok a típusok, amelyek számunkra elérhető árban vannak (=hajlandók vagyunk megfizetni az árukat) per pillanat, sajnos nem igazán tetszenek.

Ez nem tragédia, csak azért jutott eszembe mindez, mert épp lecseréljük a régi jellegtelent egy újra. És, ha már ezzel a témával foglalkozni kellett valamennyit, kicsit szabadjára engedtem a fantáziámat, mit is választanék a konyhánk mostani stílusához, ha valóban kedvemre döntenék.

Rá kellett jönnöm, hogy a hűtő esetében mélyen igaz – legalább is én így látom a helyzetet –, hogy vagy praktikusak vagy szépek a darabok. Nincs közös halmaz. Persze a szépen lehet vitatkozni...

Az előzőekre nem is szánnék időt és betűket, tele van velük minden nagy áruház és online felület*. Viszont az utóbbiakból tudnék választani, ami ugyan nem oldja meg a hűtéssel kapcsolatos szigorú elvárásaimat, ellenben gyönyörködtetne, nap mint nap.

 

 

Nézzük is a lehetőségeket!

Kétszer is feltalálták a körhűtőt, jó néhány évtizednyi különbséggel, avagy inkább oszlop-hűtőt (hűtő oszlopot) mindkét változat elég jól sikerült.

round.jpg

360_2.jpg

Utóbbit, ami 360° Coolest Fridge néven fut (jó név, nem?) annyira kedvelem, hogy be is terveztem már egy térbe, egy korábbi tervezési feladatomban. Aki figyelt, emlékszik.


A másik kedvenc irányom a műfajban az orosz hűtők világába kalauzol.

logo.jpg

 

Amikor az egyik lomtalanításkor találtunk egy régi patinás, kilincses darabot, 20 percet toporogtam előtte, azon filózva, hogy vigyük haza gyalog, aztán azon, hogy hova tegyük. Akkor még a kis lakásban laktunk. De bánom, hogy nem találtam ki!
Az alábbinál még szebb, karakteres, gömbölydedebb öreg darab lenne most a birtokunkban, amit, ha másra nem, tároló szekrényként használhatnánk.

orosz.jpg

A régi tárgyak iránti rajongást több ügyes gyártó is felismerte és megkezdték az egykori kedvencekre hasonlító tárgyak szériagyártását. Íme néhány ezek közül.

sarga.jpg

dupla.jpg

smeg2.jpg

Ha szívesen nézegetnétek hasonlókat, itt és itt megtehetitek.

Nekünk is marad a nézegetés. Illetve, ebben az esetben esélyes, hogy rászánom magam egy kis hűtődekorra, hátha sikerül megszeretni az új darabot...

Babarczy Veronika


* Annyiban mélyen igazságtalan vagyok, hogy látom én a tervezők erőfeszítéseit, hogy minél praktikusabb, könnyebben tisztítható, környezetkímélő és így tovább hűtőket alkossanak meg. De közben ezek az öreg darabok és az ezek mintájára készülő újak meg egyszerűen szebbek. Ugyan nem mindig kellemes használni őket (pl. egyszerűen kicsik), de a szemnek kedvesebbek, az biztos. Ha az ember jobban kinyitja a pénztárcáját gyönyörködhet is bennük.