mecses_papir_befottes_-2640.jpg
Nem csak Valentin napra, bármikor elkészíthetők ezek a kis lámpáskák. Aktualitásukat most a szívek adják...

Szeretem a gyorsan készülő, látványos dekorációt. Az újrahasznosítás pedig különösen kedves a számomra.
És nagyon szeretem a lámpákat, mécseseket, gyertyatartókat, mindent ami szépen világít. A karácsonyi gyűjtögetéskor akadtam rá egy kis mécsesre, amit némiképp átalakítottam.

mecses.jpg
Igyekeztünk lefotózni a lépéseket, miként készült.

1. Kiválasztottam néhány kisméretű üveget, amibe belefér teamécses.

2. Használt papírból olyan széles csíkot vágtam, hogy eltakarja az üveg testét, de a nyakát szabadon hagyja. Annyi ráhagyással vágtam a csíkot, hogy az üvegen kívülről szorosan körbe tudjam ragasztani (kétoldalú ragasztó, vagy sima papírragasztó jöhet). Nálam a nyomtatott szöveg befelé került.

mecses_papir_befottes_-2618.jpg

3. Óvatosan félbe hajtottam a lapokat, azaz nem törtem meg hajtással, és kisollóval szíveket vágtam.

4. Felragasztottam a papírcsíkokat.

5. Itt jött az újítás: drótból füleket hajlítottam, egyszerű íveket, úgy, hogy jó hosszan lelógjanak majd a mécseseim, ehhez kb. 40 cm drótot használtam. Majd vágtam drótokat az üvegeim nyakára. Először utóbbiakat szereltem föl, és először csak lazán húztam meg. Aláfűztem a füleket, és miután azokat rögzítettem, szorítottam csak rá jobban az üveg nyakára a drótom. Épp csak annyira, hogy jól tartson, de még mozgatható legyen. 
A fellógatáskor ezen lehet majd állítani, hogy a mécsesek szépen álljanak.

mecses_papir_befottes_-2636.jpg

Ha nem állandó helyre kerülnek ezek a kis lámpások, praktikusabb megoldás, ha nem füleket, hanem akasztható kampókat készít az ember, hogy könnyen elhelyezhesse a mécsest bárhova.

Babarczy Veronika
fotó: OGM

mecses_papir_befottes_-2638.jpg