Mindig jó olyat hallani egy-egy alkotásom visszaigazolásaként, mint a következők:

„Mind elfogyott. 3 ment haza kézben, de zabálták! :) Köszönöm!” (Eszter, Répás tündértorták narancsos sajtkrémmel)
„Nagyon finom volt a torta. Nagy volt a sikere. Anyuék alig egy órája összevesztek rajta. Épp mondtam nekik, hogy egészen dundik. Öregségükre elkezdenek édességeket majszolni. Sose csokiztak, meg sütiztek.”
(Adri, Sacher torta)

A legjobb mégis az, amikor olyan szintre emeled a környezeted kíváncsiságát, hogy ők is habverőhöz nyúlnak.

A kollégák szülinapi tortáit mindig én készítem. Egyszerre eljött az én születésnapom is, és kijelentettem, ne merjenek pár szelet vásárolt süteménnyel felköszönteni, süssenek nekem. Dóri, az egyik kolléganőm lelkesen felajánlotta, hogy majd ő! Eltelt egy-két nap és bevallotta: „Orsi, én még soha nem sütöttem, nincs semmilyen eszközöm”. Megbeszéltük, hogy átjön hozzám, megkapja az instrukciókat és süssön kedve szerint. Fantasztikus túrótortát készített nekem. Egy kakaós piskótára halmozott tejszínhabbal dúsított túrókrémet, amit narancscikkelyekkel díszített. Másnap a srácok nem hitték el az irodában, hogy ez – ha felügyelettel is –, de Dóri dicsősége. Abból az egy alkalomból olyan bátorságot és ihletettséget merített, hogy most húsvétkor madeleine-ekkel lepte meg a szüleit.

Ha Dórinak elsőre sikerült, bátran nekiláthatnak a sütésnek a konyhában kevésbé jártasak is. És tudjátok, mi volna jó? Egy fotó az elkészült tortátokról.

Íme a recept:

Piskóta
- 4 tojás
- 80 g cukor
- 80 g liszt
- 20 g kakaópor
A tojásfehérjét kemény habbá verjük a kristálycukorral. Ezután hozzákeverjük a tojássárgákat. Végül pedig (fakanállal!) az átszitált lisztet, kakaóport.
160 fokra előmelegített sütőben sütjük.

Túrókrém
- 500 g túró
- 4 dl min. 30% zsírtartalmú tejszín
- porcukor
- vaníliacukor
- zselatin
- gyümölcs
A hideg tejszínt kemény habbá verjük. Ezután tegyük hozzá a porcukrot. Szándékosan nem írtam mennyiséget, a gyümölcstől is függ, mennyire kell édesíteni. De 60-80 g-mal lehet számolni. A túrót passzírozzuk át, keverjünk bele vaníliacukrot. 1-2 evőkanál zselatint oldjunk fel 2-3 evőkanál vízben, tegyük a tűzhelyre kis lángon, amint feloldódik a zselatin, húzzuk félre. Keverjük el a tejszínben. Ezután egy kevés tejszínt keverjünk el a túróban, a többit pedig óvatosan, hogy ne törjük össze.


Gyümölcs kerülhet ebbe a krémbe is és a torta tetejére is díszítésként. A krémet halmozzuk a kihűlt piskótánkra, amit a csatos tortaformában hagytunk, vagy tettünk köré egy keretet. Ha egyik sincs, kartonból vágjunk egy csíkot és azt "kössük" köré. Működik, így is! :)
Pár órát legyen hűtőben, hogy összeálljon és tudjuk szeletelni, anélkül, hogy a krém "elindulna". Sok sikert!
                                                                                                                                                     Bódis Orsi