A lehető legfurcsább kérdést tették fel nekem az állásinterjún: tudom-e, pontosan mikor születtem ( tudjátok, az álláskeresős história). Az asztrológiai képletem ugyanis nagy jelentőséget kap az elbírálásban. Tessék??? Nevetve sétáltam haza, próbáltam feldolgozni az élményt.

Még a próbaidőmet töltöttem, amikor a főnököm elé álltam: ősztől iskolába fogok járni. A gyomorgörcs és szédülés, amit akkor éreztem, nem kell részleteznem… A főnököm üdvözölte a vágyaim, bátorított: Orsi, ez az álmod, csináld! A többit kitaláljuk. Ez volt a második „Tessék???”-élményem.

cookery_book.jpg


cake.jpgAztán szeptemberben beültem a padba. Körbenéztem, és nem értettem, mit keresek ott. Alapvetően szorgalmas vagyok, de egyre nehezebben viselem, amikor más szabja meg, milyen tudásra van szükségem. A kép, amit a felnőttoktatásról gondoltam, egy hónap alatt összetört: még itt is vannak felesleges tananyagok. Gyorsan rájöttem, hogy erősen szelektálnom kell, és tényleg csak azt tanulom meg, ami igazán érdekel. Júniusban véget ér a tanév, októberben lesznek a záróvizsgák, és tudom, hogy bármilyen eredménnyel is végzek, büszke leszek magamra, mert végigcsináltam, mert kiálltam magamért és mert hasznos tudásra is szert tettem. És mert sok nevetésben, és még több aha-élményben volt részem.

Habár közhely, de mégis igaz, hogy a legrövidebb út az egyenes. Nem kellettek fondorlatok, turpisságok, hogy haladjak előre az utamon. A legegyszerűbb süteményekkel aratom a legnagyobb sikereket. Legyen az kávézói megrendelés, vagy ad hoc baráti sütés.

Mutatom a receptet:

Hozzávalók

-         3 egész tojás
-         150 g cukor
-         150 g vaj
-         1 cs. vaníliás cukor
-         1 egész citrom héja
-         120 g liszt

A tojásokat a cukorral, vaníliás cukorral, citromhéjjal habosra keverem. Hozzácsurgatom a felolvasztott vajat, végül pedig hozzákeverem az átszitált lisztet.

160 °C-ra előmelegített sütőben, kivajazott vagy szilikon kagylóformákban sütöm ki a masszát.

Ez a madeleine. Számtalan módon variálhatjátok az alapreceptet: kakaósan, fahéjasan, zöldfűszerekkel, naranccsal, de sósan is. Próbáljátok ki! Vagy nyerjétek meg a játékunkon.

                                                                                                                                                     Bódis Orsi

23.jpg
Fotó: Orsiságok